top of page
VoIP-telefonie

VoIP-telefonie

De voordelen van VoIP 

Bellen via het internet: cloud telefonie

VoIP-telefonie heeft bijna alleen maar voordelen: je belt via het internet, de gesprekskwaliteit is beter en je betaalt een lager vast maandbedrag. Je rekent af per gebruiker per maand en hebt hiermee alle functies tot je beschikking. We gebruiken DECT-telefoons voor de vaste toestellen maar koppelen ook met mobiele telefoons en je kunt bellen via Microsoft Teams. Overstappen naar VoIP is daarom een logische keuze. 

Een stabiele internetverbinding is wel een must. Gelukkig regelen wij dat ook van A tot Z voor jou! Heb je minder budget? Kies dan voor onze Waas (Wifi-as-a-Service) oplossing.

"

“We hebben Ratho gevraagd om onze telefonie naar een andere provider te migreren. Dit hebben zij professioneel en tijdig gedaan. Hierbij is ons kantoor bereikbaar gebleven”

Appel Pensioen

De 10 mogelijkheden van bellen via VoIP

Optimale bereikbaarheid via DECT- en mobiele telefoons en via Microsoft Teams

Een goed ingericht VoIP-systeem in de cloud zorgt ervoor dat je optimaal kunt communiceren. Met VoIP via de Cloud ben je optimaal bereikbaar voor klanten en prospects, ongeacht waar jouw medewerkers zich bevinden. Het VoIP-systeem biedt maximale flexibiliteit. Met diverse functies die aansluiten op puur VoIP-bellen, stippel je een compleet bel-plan uit voor inkomende en uitgaande gesprekken binnen jouw bedrijf. Zo mis je nooit een gesprek of een potentiële order. De mogelijkheden in het kort:

1.

Bellers in de wacht zetten

2.

Verkort kiezen (voor onderling bellen)

3.

Een ander toestel in de groep op afstand opnemen 

4.

Binnenkomende gesprekken doorverbinden

5.

Bellen via Microsoft Teams

6.

Meerdere gesprekken tegelijk aannemen

7.

Voicemail als e-mail ontvangen 

8.

Bellen en gebeld worden

9.

Kiezen hoelang en waar een toestel over gaat

10.

Doorschakelen

Hoe kan ik VoIP bellen?

Voor VoIP-bellen zijn een aantal dingen nodig:

  • Een (snelle en stabiele) internetverbinding (4G en 5G)

  • VoIP-toestel (IP-toestel)

  • Een VoIP-abonnement

  • Telefoonnummer (je kunt ook een nummer bij ons aanvragen)
     

Vraag meer informatie of een vrijblijvende demonstratie aan.

Vraag een demo aan

Ratho BV heeft de door jou verstrekte contactgegevens nodig om contact met je op te nemen over jouw vraag.

Nog meer voordelen van VoIP-telefonie

  • Verbeterde functionaliteit en gesprekskwaliteit.
    VoIP-bellen gaat gepaard met uitgebreide functies. Denk aan keuzemenu’s, tijdschema’s, dynamische doorschakeling, wachtrijen, openingstijden en voicemail.

  • Onbegrensde capaciteit.

    Met VoIP-bellen is er nooit een lijn bezet. Er kunnen net zoveel gelijktijdige gesprekken gevoerd worden als dat er toestellen zijn.

  • Verregaande flexibiliteit.

    Toestellen inrichten en aanpassen kan met VoIP op ieder moment. Hierdoor kan VoIP meebewegen met de organisatie.

  • Overal bereikbaar

    Met een werkende internetverbinding kan VoIP bellen overal; op kantoor, thuis en onderweg.

  • Kostenverlaging.
    In vrijwel alle gevallen is VoIP-bellen goedkoper dan digitaal of analoog bellen. Bellen via het internet is goedkoper en tevens zijn er geen uitgaven meer verbonden aan aanschaf, onderhoud en beheer van een fysieke telefooncentrale.

  • Bereikbaar op verschillende devices
    Met VoIP-bellen worden zowel (mobiele) telefoon als computer en tablet een volwaardig onderdeel van de telefooncentrale. Ook andere communicatiemiddelen zijn toe te voegen zoals e-mail, fax en videobellen.

  • Bellen van en naar een vast nummer.
    Dankzij de integratie van Vast naar Mobiel, kunnen inkomende gesprekken naar zowel een vaste als mobiele toestellen worden gerotueer

FAQ VoIP

Welke vragen kunnen wij voor jou beantwoorden?

  • Ik wil een overzicht van acties voor een goede inrichting en start van de onderwijsleeromgeving
    In deze algemene handleiding vind je de acties en werkwijze om alles met betrekking tot het RathoPortaal en de RathoManager optimaal in te stellen aan het begin van een nieuw schooljaar.
  • Ik wil mijn eigen wachtwoord opnieuw instellen
    Login binnen het RathoPortaal in en selecteer onder je profielknop de optie "Wachtwoord wijzigen" Kun je niet meer inloggen met je oude wachtwoord, neem dan contact op met de ICT-coördinator van de school. Deze kan in de RathoManager zien of je account nog actief is en eventueel vanuit daar een wachtwoordreset uitvoeren
  • Ik wil de wachtwoorden van mijn leerlingen resetten
    Zie de handleiding "Aanpassen inlogwijze en wachtwoord leerlingen"
  • Ik wil de leden van een distributielijst aanpassen
    De eigenaar van de distributielijst kan met behulp van deze handleiding zelf de leden beheren en aanpassen
  • Waar vind ik de handleidingen of hulp voor het RathoPortaal?
    De helppagina voor leerkrachten in het RathoPortaal vind je via het vraagteken naast de profielknop.
  • Ik wil als teameigenaar inzicht en aandachtspunten voor het nieuwe schooljaar
    In deze handleiding hebben we een overzicht gemaakt van acties en aandachtspunten die vaak uitgevoerd worden in Microsoft Teams als voorbereiding voor het nieuwe schooljaar.
  • Ik kan als medewerker niet meer inloggen met mijn Microsoft-account
    Na een jaarovergang worden medewerkers vanuit het LAS (ParnasSys/ Esis) gesynchroniseerd. Als deze vorig jaar wel aan een lesgroep gekoppeld was en dit schooljaar niet meer, kan het zijn dat het account geblokkeerd is. Dit is een veiligheidsinstellingen om te voorkomen dat medewerkers die niet meer werken voor de school/ stichting nog toegang hebben tot de diverse systemen. Neem contact op met de administratie van de school, zodat ze je account binnen het LAS weer koppelen aan een lesgroep, de volgende dag is deze weer actief binnen de diverse systemen Neem contact op met de bovenschoolse ICT-er als bovenstaande niet wenselijk/ mogelijk is. Deze kan geblokkeerde accounts ook direct handmatig activeren.
  • Ik wil de instellingen van de RathoPortalen van mijn leerlingen instellen
    Zie de handleiding: "Mogelijkheden van de Mijn leerlingenpagina"
  • Ik wil de leden van een Team aanpassen
    De eigenaar van het Team kan met behulp van deze handleiding van Microsoft zelf leden beheren en aanpassen.
  • Waar vind ik de handleidingen of hulp voor de RathoManager?
    De helppagina voor leerkrachten van de RathoManager vind je via het vraagteken onder de profielknop.
  • Ik wil nog niet volledig in de cloud werken, wat nu?
    Misschien is volledig online werken in de cloud dé oplossing voor jou, maar het kan ook zijn dat je om juridische- of praktische redenen nog een lokale (server)- omgeving hebt en een hybride oplossing uiteindelijk veel beter bij jou past. Een combinatie van lokaal en in de cloud werken is ook mogelijk.
  • Is Microsoft 365 geschikt voor elke organisatie?
    Deze oplossing is geschikt voor elk type organisatie, ongeacht de omvang. Wij helpen jou met het in kaart brengen van jouw behoeften en stemmen af welke functies belangrijk zijn voor jouw organisatie. Daarnaast geven we de gewenste gebruikerstrainingen.
  • Kun je elke e-mailomgeving overzetten?
    Een gevreesd ‘probleem’ is het overzetten van de e-mail. Met onze bewezen aanpak voor het overzetten van jouw huidige e-mail omgeving naar Microsoft 365. We zetten zonder problemen de inhoud van jouw mailbox over, ongeacht het huidige e-mailplatform (bijvoorbeeld Novell, POP/IMAP boxen, Exchange, Lotus Notes of Google).
  • Hoe stap ik zonder problemen over naar Microsoft 365?
    De overstap is in veel gevallen minder ‘heftig’ dan men vaak vreest. Dat kunnen we zeggen, omdat we al meer dan 100 organisaties succesvol hebben gemigreerd. Een probleemloze overstap vraagt echter vaak wel wat voorbereiding. Wij brengen, samen met jou, de huidige en de gewenste situatie eerst in kaart zodat jij een oplossing krijgt die helemaal aansluit bij wat jouw organisatie werkelijk nodig heeft.
  • Wat maakt het goed?
    Het is op een laagdrempelige manier in te richten voor de organisatie. Er is geen technische kennis nodig om het product te kunnen gebruiken. Brengt direct de (vaak onbelichte) menselijke kant van informatiebeveiliging in kaart Zowel product als content (trainingsmateriaal) in het Nederlands > Filmpjes i.p.v. lappen tekst Middels de plugin worden eindgebruikers geholpen bij het beoordelen van een e-mail. Met de lifeline functie gaat er een melding naar ons zodat wij kunnen helpen bij het beoordelen van de e-mail (dit kunnen de eindgebruikers zelf en hoeft verder niemand meer tussen te zitten).
  • Hoe starten we het op?
    Binnen 24 uur na aanvraag voeren wij een nulmeting uit. De resultaten worden direct daarna gepresenteerd aan het management of de IT-afdeling. Na akkoord wordt een kick-off sessie gepland met het gehele team. (uitleg over phishing, bespreken resultaten(anoniem) + korte awareness-quiz) Er wordt een jaarplanning opgesteld samen met MT- of IT-afdeling. Ratho is en blijft aanspreekpunt.
  • Kan ik mijn huidige telefoonnummers blijven gebruiken?
    VoIP-bellen gaat via de bestaande internetlijn van jouw organisatie. Als gecertificeerde VoIP-partner zorgen wij er voor dat je de huidige telefoonnummers behoudt. Wij leveren én installeren één van de meest betrouwbare netwerken voor VoIP-bellen. Dit maakt overstappen nog eenvoudiger.
  • Blijft mijn organisatie bereikbaar tijdens de overstap van ISDN naar VoIP?
    Tijdens de overstap naar VoIP-bellen blijft de hele organisatie gewoon bereikbaar. Medewerkers en klanten merken hier helemaal niets van. De traditionele telefonietechniek ISDN wordt door KPN uitgefaseerd. Daarom is VoIP-bellen beslist de beste vervanger. VoIP-bellen biedt meer flexibiliteit en efficiëntie, een betere bereikbaarheid en integratiemogelijkheden en meer functionaliteit dan ISDN. Daarnaast bespaar je flink op de belkosten.
  • Wat heb ik nodig voor VoIP bellen?
    Voor VoIP-bellen zijn een aantal dingen nodig: Een (snelle en stabiele) internetverbinding VoIP-toestel (IP-toestel) Een VoIP-abonnement Telefoonnummer (u kunt ook een nummer bij gnTel aanvragen)
  • Heeft VoIP-bellen ook nadelen?
    Er kleven ook enkele nadelen aan VoIP-bellen. Zo is dit niet mogelijk zonder internetverbinding. Bij grote drukte op het netwerk worden de prestaties minder, maar de nu alledaagse 4G- en 5G netwerken bieden hierin een uitkomst. Daarnaast zijn er voor VoIP-bellen speciale toestellen nodig. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een zogenoemde VoIP-converter. Toch zijn de voordelen van VoIP-bellen veel groter dan de nadelen.
  • Aan welke eisen moeten VoIP-toestellen voldoen?
    Voor VoIP-bellen is een internet telefoon nodig die over poort 5060 communiceert. Ook moet het toestel gecertificeerd zijn voor het platform waarmee je belt.
  • Kan ik ook bij jullie bestellen zonder klant te zijn?
    Dat kan zeker! Je hoeft geen klant te zijn om bij ons te kunnen bestellen. Je mag zelfs gebruik maken van vrijblijvend advies voor de beste oplossingen voor jouw organisatie.
  • Kan ik bij jullie alle merken bestellen?
    Wij kiezen bewust voor A-merken aangezien zij hoogwaardige kwaliteit leveren en er goede (garantie)condities zijn.
  • Welke cruciale taken draaien er op de server?
    Wij houden in de gaten wat de exacte status is van de server. Onder cruciale taken vallen bijvoorbeeld het maken van back-ups, bestandsbeheer, het vervangen van fysieke hardware of monitoren van netwerkverkeer. Wij weten dan precies de status van bijvoorbeeld de back-up, of als er een kapotte ventilator of harde schijf is. Doordat wij dit geautomatiseerd doen, kunnen wij het meteen oppakken en merk jij er niets van.
  • Wat is mitigeren?
    Mitigatie klinkt heel ingewikkeld maar komt neer op het (automatisch) herstellen van problemen. Een server is altijd druk bezig met een bepaalde taak, maar kan ook vol raken en dat zorgt dus voor problemen. Wij zorgen ervoor dat de server terugschakelt en dus minder druk blijft. De server loopt dan niet meer vast en iedereen kan lekker doorwerken, zonder dat men opmerkt dat er iets mis was.
  • Hoe werkt monitoren van de server?
    Door het 24/7 monitoren krijgen wij signalen áls er iets mis is met de server. Wij krijgen het bijvoorbeeld tijdig door als een schijf vol raakt. Wij gebruiken een monitoringsprogramma dat laat zien hoe alle processen ervoor staan, dus niet alleen de dingen die misgaan. Zo kunnen wij het proactief oppakken en heb jij hier als opdrachtgever weinig tot geen last van.
  • Wat is goed serverbeheer?
    Serverbeheer is goed uitgevoerd als het de werkzaamheden van de gebruiker niet onderbreekt. Berichtjes als ‘Server busy’ of ‘downtime’ zijn met goed serverbeheer verleden tijd of in elk in elk geval geminimaliseerd.

Connectiviteit

Hoe ben jij verbonden met het internet?

Kies je internet via de kabel, glasvezel of ga je toch voor een ADSL-lijn? En als die keuze gemaakt is, bij welke provider neem je dit dan af? Samen met jou kijken wij welk type verbinding het meest geschikt is, waarbij we rekening houden met jouw wensen, eisen en budget.

Wij leveren de verbinding helemaal kant-en-klaar op, inclusief de aanvraag, aansluiting en configuratie. Wij zijn gecertificeerd Ziggo Zakelijk partner en een volwaardige wifi consultancy partij én dedicated partner van Extreme Networks (voorheen Aerohive). 

VoIP-telefonie
VoIP-telefonie

Welke IT-uitdaging heb jij?

Veel organisaties gingen jou al voor en zijn zeer tevreden. Spreken de bovenstaande zaken jou aan en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!

Ratho BV heeft de door jou verstrekte contactgegevens nodig om contact met je op te nemen over jouw vraag.

bottom of page