Totale ontzorging voor Van Hoof Produkties
De totale ontzorging. Daar is het Toon van Hoof om te doen. Dat geldt voor zijn eigen klanten als hij grote evenementen organiseert en dat verwacht hij dan ook voor zijn ict-behoefte. "Simpel gezegd; als ik iets niet wil, is het ellende met ict. Het moet gewoon werken", zegt Toon van Hoof. "Bij Ratho kan ik alles op een spreekwoordelijke berg gooien en heb ik er geen omkijken naar. Dat is wat ik wil. Hoewel Ratho geen hoge bedragen vraagt, is de prijs voor mij minder belangrijk. Ontzorging, daar is het mij om te doen."
Toon van Hoof, mede-eigenaar van 'Van Hoof Produkties'
Geschiedenis en Kennismaking
De persoonlijke en laagdrempelige aanpak, de no-nonsense houding in combinatie met aantrekkelijke prijsstelling waren initieel de reden om naar ons over te stappen.
De Vraagstelling
IT is een bijzaak voor Van Hoof Produkties, maar dat neemt niet weg dat zij in hun dagelijkse werkzaamheden hiervan wel afhankelijk zijn. De vraag was om met een voorstel te komen waarmee ze gemakkelijk overal hun e-mail en agenda's kunnen benaderen en de back-up goed geregeld is zonder dat de periodieke kosten zouden stijgen.
De Oplossing
Op basis van de benodigde functionaliteit en de aangegeven prioriteiten, is er door ons voor een oplossing op basis van een server op locatie gekozen. Daarnaast wordt de back-up van de server wel via het internet naar naar onze servers in het datacentrum uitgevoerd. Het hebben van een server op locatie brengt het nodige risico met zich mee in het geval van brand/diefstal, maar op deze wijze is hier een goede en betaalbare oplossing voor gerealiseerd. Ook voor de telefonie maken zij inmiddels gebruik van onze VoIP oplossing om op deze wijze maandelijks meer dan 40% te besparen ten opzichte van de oude KPN oplossing.
De Toekomst
Inmiddels is Van Hoof Produkties dan ook al jaren een tevreden opdrachtgever bij ons en zijn ze met hun e-mailomgeving overgestapt naar Office 365.
Van Hoof en Van Hoof Produkties maakt gebruik van Ondersteunend Beheer in combinatie met Online back-up via internet.
OndersteunendBeheer
Het OndersteunendBeheer is ons beheerconcept waarmee voor een vast laag bedrag per maand teruggevallen kan worden op onze professionele service- en helpdesk. Op basis van tijdsregistraties vindt vervolgens per maand achteraf verrekening van de werkzaamheden plaats. Standaard wordt ons beheerconcept voorzien van een 8-uurs SLA, maar u heeft ook de optie om voor een 4-uurs SLA te kiezen.
Online back-up
Via internet worden verder dagelijks alle belangrijkste bedrijfsgegevens veiliggesteld door middel van het toepassen van Online back-up. Vervolgens monitoren wij de correcte werking van de back-up. Zodoende bent u gegarandeerd van een correct functionerende volautomatisch back-up van al uw belangrijke informatie en kunt u in een geval van een calamiteit weer snel up-and-running zijn.
VoIP
Voordat er besloten werd om over te stappen op digitale telefonie via internet (VoIP), werd nog gebruikt gemaakt van een aantal lijnen via KPN. De maandelijkse kosten hiervan waren aanzienlijk omdat er tijdens de werkzaamheden frequent en langdurig gebeld wordt. Met de overstap naar VoIP is op deze wijze een besparing van ruim 40% op de telefoniekosten gerealiseerd.
Interview
De totale ontzorging. Daar is het Toon van Hoof om te doen. Dat geldt voor zijn eigen klanten als hij grote evenementen organiseert en dat verwacht hij dan ook voor zijn ict-behoefte. ,,Simpel gezegd, gewoon geen gezeur aan mijn kop. Als ik iets niet wil, is het ellende met ict. Het moet gewoon werken en verder wil ik er niks mee te maken hebben", zegt Toon van Hoof. ,,Bij Ratho kan ik alles op een spreekwoordelijke berg gooien en heb ik er geen omkijken naar. Dat is wat ik wil. Hoewel Ratho geen hoge bedragen vraagt, is de prijs voor mij minder belangrijk. Ontzorging, daar is het mij om te doen."
Van Hoof draagt per toeval dezelfde achternaam als oprichter Harry van Hoof, de oude dirigent van Metropole Orkest. ,,Dat is puur toeval inderdaad. Dertien jaar geleden ben ik hier als stagiair begonnen en zes jaar geleden heb ik het bedrijf overgenomen met Wouter Berkhout. Destijds hadden we hier een bevriende techneut over de vloer die verantwoordelijk was voor de ict", vertelt Toon van Hoof, die per toeval via een kookclub met Ratho-directeur Thomas in contact kwam. ,,Wij zijn hier allemaal a-technisch op ICT-gebied en Thomas legde uit wat er allemaal mogelijk was. Alles is toen geregeld. Van werkstations, servers, telefonie tot hardware en zelfs toners voor printers. Hartstikke eenvoudig en het loopt allemaal op rolletjes."
Van Hoof benadrukt dat hij juist niet een te groot ict-bedrijf wilde voor de uitvoering, onderhoud en beheer. ,,Een persoonlijke benadering ingegeven door kleinschaligheid. Dat moet ik hebben, want dat verbetert de kwaliteit. Wij werken zelf ook met een klein team en organiseren immers evenementen", aldus Van Hoof, die eigenlijk geen omkijken meer heeft naar zijn ict. ,,Ik doe niet anders dan mijn klanten ontzorgen. Dat wil je dan zelf ook. Als ik bij wijze van spreken de helpdesk bel, dan wil ik een hele domme vraag kunnen en mogen stellen. Bij Ratho kan ik altijd terecht."
Toon van Hoof, mede-eigenaar Van Hoof en Van Hoof Produkties